Raamatupidamine alustavale ettevõttele
Kui majandustegevus alles plaanis või on tegutsetud alla aasta
Alustava ettevõtte raamatupidamine peab olema paindlik, sest tihti on ettevõtte arvete hulk kas väga minimaalne või pole neid esialgu üldse. Tihti pole ettevõttel paigas lõplik visioon, kuidas hakatakse oma äriideed realiseerima või on osa koostööpartnerid veel leidmata või pole veel ettevõtte igapäevane tööprotsess lõplikult paigas
Eraldi osa alustavatest ettevõtetest moodustavad need, kes on otsustanud esialgu raamatupidamist ise korraldada (alustades arvete kogumisest kingakarpi, arvete tegemisest MS Excelis kuni käibedeklaratsioonide esitamisi) ning ühel hetkel on kas ettevõtte mahud kasvanud suuremaks või siis igakuine raamatupidamise korraldamiseks kuluv ajakulu on muutunud liiga suureks.
Mõnel juhul soovib ettevõte oma jooksvat minimaalset raamatupidamist ise korraldada (üsna sage lahendus, kus ettevõte ei ole käibemaksukohuslane, ettevõte teeb oma üksikud arved näiteks Excelis, jooksvat minimaalset finantsaruandlust peetakse samuti Excelis, ettevõttel ei ole töötajaid seega puudub vajadus palgaarvestuseks). Sellisel puhul :
Olenemata millist tüüpi alustav ettevõte on, kehtib põhimõte – alustava ettevõtte raamatupidamise kulud peavad olema minimaalsed.
Ehk teisisõnu kui ettevõtte mahud on minimaalsed, siis me keskendume vaid kliendi jaoks kõige olulisemale. Juhil endal on tihti ülevaade oma väiksest ettevõttest kas Excelis, ja/või pangaarvel ning meie hoolitseme, et minimaalne kuid kohustuslik aruandlus oleks korrektselt korraldatud. Samuti koostame koostame vähem/harvemini finantaruandeid, et kulud oleksid ettevõtjale minimaalsed.
klienti
rahvusvahelisi kliente
on klientide aastane kogukäive
inimese igakuine palgaarvestus